česky english deutsch slovensky polsky rusky rumunsky
Úvodní stranaVyhledávánímapa stránek 
AXIOM PROVIS HELPDESK

Novinky
Automotive Business Solutions
 Oborové řešení založené na Microsoft Dynamics NAV
 
Společnost AXIOM PROVIS Int. uvedla na český a slovenský trh řešení podnikového systému pro dovozce a prodejce všech typů motorových vozidel.
 ... více informací
e-BOOKS
 Oborové řešení pro nakladatele a vydavatele.
 
Věděli jste,.....že můžete při své práci využívat laserové terminály?
 ... více informací

Reference / Případové studie dle oborů / Automotive / Hyundai Holding Hungary
Microsoft Dynamics NAV a řešení Automotive Business Solution (ABS) napomáhá při růstu a rozvoji společnosti Hyundai Holding Hungary Keresdelmi

Společnost Hyundai Holding Hungary Kereskedelmi Kft. díky využívání informačního systému Microsoft Dynamics NAV a Automotive Business Solution (ABS) dokáže rychle reagovat na potřeby trhu v oblasti distribuce a prodeje nových automobilů.

Výchozí stav

Společnost Hyundai Holding Hungary Kereskedelmi Kft. je importérem vozů Hyundai do Maďarska a také se zabývá prodejem nových a předváděcích vozů. Nabízí záruční a pozáruční servis, výkup a prodej ojetých vozů se zárukou. Jejím vlastníkem je společnost AutoBinck Holding NV, která patří mezi 20 největších automobilových skupin v Evropě.

Komplexní péče o zákazníky a dealery byla prvotním impulsem k implementaci podnikového řešení Microsoft Dynamics NAV a Automotive Business Solution (ABS). Společnost Hyundai Holding Hungary Kereskedelmi měla zájem také rozšířit obchodní aktivity a komplexně zkvalitnit obchodní a logistické procesy.

Obchodní cíle

Hlavním cílem implementace podnikového řešení Microsoft Dynamics NAV a Automotive Business Solution (ABS) bylo sjednocení veškerých používaných systému ve společnosti do jednoho komplexního systému. Původní používané informační systémy byly Coda, Gass, Profit a Microsoft Excel
 
Společnost si kladla při implementaci podnikového řešení za cíl získat jeden centrální a integrovaný informační systém. Kromě základních funkčních požadavků, které jsou dané klíčovými obchodními procesy, měla společnost zájem využívat následující moduly:

  • Finance
  • Nákup a prodej
  • Kontroling (Měření výkonnosti a získávání manažerských informací)
  • Modul Automotive Business Solutions (ABS) IMS – Nové vozy 
  • Modul Automotive Business Solutions (ABS) IMS – Náhradní díly
  • Modul Automotive Business Solutions (ABS) IMS – Poprodejní služby

Dále měl informační systém splňovat požadavky na zabezpečení strategie dynamického rozvoje společnosti. Jednalo se zejména o požadavky na informační systém, který měl být komplexní a měl umožňovat jednoduché a intuitivní ovládání. Zákazník také kladl důraz také na snadné a detailní vyhledávání napříč celým systémem včetně dealerského portálu.

Primárním cílem implementace nového podnikového řešení Microsoft Dynamics NAV a Automotive Business Solution (ABS) byla konsolidace informační podpory procesů do jednoho centralizovaného ERP systému, který bude umožňovat rychle reagovat na poptávku dealerů včetně dodávky náhradních dílů.

Řešení

Implementace informačního systému Microsoft Dynamics NAV ve společnosti Hyundai Holding Hungary Kereskedelmi Kft. byla započata v červnu 2009 jako součást tzv. Evropského roll-out v rámci skupiny Autobinck Holding NV. Informační systém Microsoft Dynamics NAV pokrývá ekonomické a provozní agendy, které jsou propojené s vertikálním řešením Automotive Business Solutions (ABS). Implementovány jsou moduly Finance, Nové vozy, Náhradní díly a Poprodejní služby.  Společnost AXIOM PROVIS Int. připravila také nastavení veškerých komunikací s hlavním dodavatelem náhradních dílů společností MOBIS.

Řešení je postaveno na vertikálním řešení ABS (Automotive Business Solution) od společnosti AXIOM PROVIS Int., s.r.o. a jeho řešení pro importéry s názvem ABS IMS Importér management Systém), které je určené pro distribuci, prodej, servis osobních i nákladních automobilů s pokrytím souvisejících služeb. ABS IMS je založeno na platformě podnikového informačního systému Microsoft Dynamics NAV a je integrováno s dalšími kancelářskými aplikacemi Microsoft Office.

V rámci modulu modulu ABS IMS – Nové vozy byly vytvořeny a laděny osvědčené distributorské procesy. Modul splňuje procesy pro dovozce automobilů v obchodním procesu a umožňuje komunikaci s importérem autorizované značky Hyundai. Modul je propojený se všemi standardními moduly Microsoft Dynamics™ NAV a obsahuje následující funkcionality:

  • Sledování vozidel založené na samostatných obchodních případech prostřednictvím obchodních procesů
  • Řízení bonusů pro dealery i ze strany výrobce
  • Řízení oceňování vozů
  • Detailní řízení slev
  • Řízení transportu (námořní a pozemní přeprava)
  • Podpora celních operací
  • Zpracování agendy Intrastat
  • Propracovaná podpora obchodních procesů (řízení před objednávek a objednávek)
  • Řízení financování vozů
  • Kompletní sledování vozů
  • Podrobný reporting a analýzy
  • Práce pomocí připravených šablon
  • Řízení sítě dealerů a spolupráce s výrobci
  • Průvodce pro koncové uživatele
  • a další ...

Další používaný modul ABS IMS - Náhradní díly, který zákazníkovi významně zrychlil práci, umožňuje komplexní správu náhradních dílů včetně optimalizačních funkcí. Modul je také přímo propojen na další moduly řešení ABS IMS, a to především na modul Technický úsek. Funkce skladu a náhradních dílů v ABS IMS poskytují cenné a přehledné informace o celkovém stavu skladu. Mezi hlavní využívané funkce patří zejména tyto:

  • Stav skladu
  • Úpravy zásob
  • Ocenění zásob
  • Interní doplnění
  • Detailní řízení skladu
  • Optimalizace min./max. množství
  • Řízení reklamací náhradních dílů
  • Řízení front reklamací náhradních dílů
  • Průvodci
  • Řízení kalkulací ocenění náhradních dílů
  • Podpora EDI komunikace
  • Řízení front reklamací dle statusů
  • Řízení neskladovaných dílů
  • Řízení náhrad a záměn
  • Evidence transferu náhradních dílů
  • Řízení slev
  • Kontrola a monitoring spěšných objednávek v účinném integrovaném procesu

Modul ABS IMS - Poprodejní služby (Aftersales) je účinný nástroj pro správu reklamačních procesů reklamace od dealera po výrobce s podrobnými funkcemi sledování a kontroly. Tento modul Vám umožní přípravu vlastních balíčků vybavení a doplňků.

  • Zpracování reklamací (Výrobce a Dealer)
  • Fronty reklamací dle statusů
  • Řízení balíčků výbav 
  • Svolávací akce (recalls)
  • Garanční prohlídky a asistenční služby
  • Evidence registrací vozidel od koncového zákazníka



    Společnost Hyundai Holding Hungady Kereskedelmi využívá reporty
    a reporting, které umožňují přehledné tiskové sestavy vozů na skladě
    a prodaných vozů. Systém umožňuje nastavení vlastních reportů pro detailní vyhodnocení prodeje (např. podle modelů aut, kategorií, typu paliva atd.). Některé z reportů je možno zobrazovat v reálném čase.
    Automotive Business Solution (ABS) je přímo propojeno na dealerský portál, který je propojen přímo s oblastí náhradních dílů a poprodejních služeb.  Dealer objednává náhradní díly, nahlašuje prodané vozy, zadává garanční hlášení, a to díky tomuto portálu v reálném čase.

Podnikové řešení Microsoft Dynamics NAV je napojeno na garanční systém společnosti Hyundai (HWMS) a přímo je také propojeno se systémem dodavatele náhradních dílů společnosti MOBIS. Díky připravenému oborovému řešení Automotive Business Solutions – ABS IMS byla implementace dokončena v rámci 6 kalendářních měsíců. Projekt byl zahájen v červnu 2009 a do ostrého provozu byl spuštěn v lednu 2010.

Přínosy

Implementace nového IS Microsoft Dynamics NAV pomáhá společnosti dosáhnout hlavního strategického cíle: „Rozvoj společnosti o další automobilové značky v rámci holdingu“ 

K dalším přínosům patří:

  • Sjednocení systému do jedné sourodé aplikace Microsoft Dynamics NAV. Jednalo se o sjednocení účetního software a prodejních software od různých výrobců s propojením do dealerského portálu.  Tento krok měl za následek zlepšení spolupráce jednotlivých oddělení napříč celou společností.
  • V oblasti náhradních dílů došlo k zásadnímu snížení podílu manuální práce uživateli díky automatizaci procesů.
  • Rychlý a přehledný reporting obchodní činnosti pro mateřskou společnost prostřednictvím analýz dle dimenzí.
  • Důležitým přínosem pro společnost je funkčnost detailního vyhledávání nad celou databází.  Následně je možno zobrazovat různé výsledky dle potřeb uživatele. Toto vyhledávání je jednou z nejpoužívanějších funkčností systému, a proto je také výrazně optimalizováno. Vyhledávání probíhá nad řádově statisícem položek a odezva je v řádu sekund.
  • Rychlá implementace nových služeb a inovace stávajících služeb


    Software a služby
  • Microsoft Dynamics NAV 4.0 SP3
  • Microsoft Windows Server std. 2008
  • Microsoft SQL 2005
  • Microsoft Office 2003
  • Microsoft Reporting Services

    Případová studie Hyundai Holding Hungary - 289 kB

AXIOM PROVIS Int., s.r.o., Pod Vrškem 5360, 760 01 Zlín, Telefon: +420 577 113 111, E-mail: info@axiomprovis.cz
Microsoft Dynamics NAV, CRM, Navision

 EVROPSKÝ FOND PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ A MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU ČR PODPORUJÍ INVESTICE DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI.